Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Hoppet har återvänt


Idag är jag hoppfull. Jag har bokat in medicinsk massageterapi på fredag. Jag vet inte hur många gånger jag gått förbi den lokalen utan att läst texten på skyltfönstret men idag var tydligen en dag då ödet ville ge mig en spark i rumpan. Hoppas så innerligt att det kommer att hjälpa mig för jag orkar inte gå runt och ha ont i mina ben på detta sätt. Man blir verkligen galen till slut. så mycket onödig energi går åt att hela tiden tänka på att man har ont. Nej, det kommer bli härligt med massage på fredag, dessutom ska jag låna badkar den dagen medan golvsliparn jobbar. Det kommer att bli en härligt avkopplande fredag. 
Annars har vi varit på stranden idag, tyvärr var vattnet iskallt. Och då menar jag så kallt att man fick kramp efter bara några sekunder. trots detta då badade jag lite. Det gäller att passa på! 
Igår var jag i Helsingborg och tittade på fotoutställningen "The thin line" med Björn Perssons fantastiska foton av vilda djur på Dunkers kulturhus. Så vackra bilder fast man blev lite ledsen av att inse att alla de djur som återfinns i hans foton är hotade på olika sätt. Viktigt är att inte glömma att man kan hjälpa till med att stoppa jakt och utrotning på olika sätt genom att t.ex. inte byta mobiltelefon så ofta, undvika att främja handeln av elfenben och köpa fairtrade kaffe. 
Om ni vill veta mer hur ni kan göra skillnad så rekommenderar jag att ni klickar in på HÄR

Kommentarer

  1. Jag vet hur tufft med är med konstanta smärtor. Jag hade så ont ett tag att jag inte kunde sova och kändes som jag skulle få kramp hela tiden. Om jag drar med ett finger på benet känner jag hur öm hela mina ben är. Men för mig har väldigt starka inflammatoriska hjälp mig. Har varit livrädd för att få magsår för tydligen kan man få det av dessa men det har räddat mig. För innan kunde jag knappt gå vissa dagar. Nu känner jag en stress över att de snart börjar ta slut. :( Vad säger läkarna att det skulle kunna vara för dig?

    Svar: Angående saltet du frågade om är det badsalt som jag köper på apotea. På förpackningen står det just att det är bra för muskler. Tycker det hjälper lite mot mina ömma ben!

    SvaraRadera
  2. Hoppas massageterapin hjälper! :D Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Pumpkin