FortsÀtt till huvudinnehÄll

Utvalda

Min vecka 37 / 2019

Veckans...

🌟 ... bĂ€sta:
Min bÀsta kompis hade i lördags en klÀdbyteskvÀll. Alla fick ta med klÀder, vÀskor och accessoarer som man tröttnat pÄ ocksÄ bytte man. Det blev succé! Jag hade med mig en hel resvÀska och stor kasse med grejer och kom hem med nÄgra linnen och myströjor. Allt som ingen ville ha ska skÀnkas till vÀlgörenhet.



💾 ... inköp:
PÄ Twilfit hittade jag ett superskönt pyjamasset med spets. Jag hÀnger ganska mycket pÄ Twilfit varje mÄnad för de har de bÀsta underklÀderna och sovklÀderna. Den Twilfit dÀr jag brukar handla har ocksÄ den absolut bÀsta servicen.

🏆 ... bravur
Jonathan tittade pÄ Apple-introduktionen för deras nya mobiler och jag tittade sorgset pÄ min slitna Samsung s7 och tÀnkte att det skulle allt varit fint med en ny mobil. Men sÄ blev det icke. Jag stod pÄ mig sjÀlv nÀr jag sÄg hur mÄnga tusenlappar nya mobiler gÄr pÄ. AlltsÄ det Àr ju inte klokt. Inte en chans att jag tar av mina hÄrt sparade pengar till en ny teknisk pryl som man sedan tappar sÄ den sprÀcker skÀrmen. Jag kommer nog vÀnta tills den nya Samsung utannonseras sÄ att de sÀnker priset pÄ de Àldre modellerna. En iPhone kommer det inte bli.

😱 .... sĂ€msta:
I torsdags fick jag vÀrldens förkylning sÄ jag stukade mig med detsamma som jag kom tillbaka till förskolan efter en heldag med ungarna. Fredagen var inte rolig, för dÄ hade förkylningen satt sig pÄ magen och my god vad hemskt. det blev nÄgra timmar pÄ toa och helt kallsvettig och darrig. Ingen spya tack och lov.

⚡️.... smĂ€rta:
I onsdags hade jag smÀrtan frÄn helvetet i mina ben. Fy! Jag börjar tro att det kanske kan ha ett samband med förkylningen dagen efter.

🎬 ... film:
Jonathan visade mig Cast Away med tom Hanks och jag kan sÀga att den omtalade Wilson-scenen var extremt sorglig. Hanks briljerade som vanligt.




đŸ’» ... teveserie:
Jag har en lista med alla serier som jag vill se pÄ HBO och Big Love var en av dom. Jag har sett nÄgra avsnitt och tycker Àn sÄ lÀnge att den Àr ganska bra. Handlar om polygamisten Bill som har tre fruar och sju barn och kÀmpar för att skydda dom mot omvÀrldens fördömande Äsikter och familjeproblem som uppkommer.



🎼 ... spel:
Fire emblem: Three Houses! HerrejÀvlar vad bra det Àr! Jag har spelat nÄgra dagar och Àr redan uppe i 15 timmars spelande, men det finns sÄ mycket att göra i detta spel och vill man spela genom en story sÄ har man ca 80 timmar tillgodo och det finns tre storys att spela. Det Àr nog det nÀrmsta Harry Potter man kan komma. Du Àr nÀmligen en professor som utbildar riddare/soldater till att besegra ondska och nÀr man inte Àr ute i krig, springer man runt pÄ ett Hogwartsliknande kloster med ugglor som flyger i taket och dricker te med sina elever, hjÀlper ungdomarna med deras problem, odlar eller fiskar. AlltsÄ det Àr sÄ bra.

📖 ... bok:
Harry Potter och de vises sten. BÀsta höstlÀsningen.


Kommentarer

  1. Vad roligt att lÀsa! Tom Hanks Àr riktig bra i alla hans filmer :D

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med smÀrta och förkylning, hoppas förkylningen Àr lite bÀttre nu<3
    AlltsÄ klÀdbytesdag lÀt ju supersmart, gillar :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Älskar bĂ„de Cast away och Harry Potter :D

    SvaraRadera
  4. Smart med klÀdbyteskvÀll! :D LÀser ocksÄ HP just nu, det Àr ett mÄste att lÀsa om under höst och vinter <3

    SvaraRadera
  5. Vad kul med klĂ€dbyteskvĂ€ll! LĂ„ter som en toppenidĂ©! Älskar ocksĂ„ Harry Potter :) Ha en fin fortsatt vecka!

    SvaraRadera
  6. Vilken smart grej med att byta klÀder! Det borde fler ta och göra :D Kram

    SvaraRadera
  7. En sÄ trevlig summering att fÄ ta del av - tack!

    Svar: Tack, kul att mitt inlÀgg om författartrÀffen med Emma Hamberg kunde inspirera dig.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg

Pumpkin