Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Helgen utan dig i mitt liv


Det finns så mycket jag skulle vilja berätta för henne om den här helgen. Hur jag åkte på konferens och tillsammans löste gåtor och hur jag för första gången åkte wakeboard och SUP. Jag skulle visat henne videos när jag ramlar i vattnet och tillsammans skulle vi skrattat åt det. Det fattas verkligen en sak i mitt liv nu och det är du Mormor.
Imorse var jag, Jonathan, Mamma och brorsan på en gudstjänst. Vill påpeka att vi är medlemmar i Svenska kyrkan men är inte särskilt kyrkliga av oss så vi alla fyra fnittrade lite i bänkraden när prästen pratade om gud, men det var inte därför vi var där. Plötsligt blev prästen lite allvarlig och då lästes namn upp, namn på personer och medlemmar i kyrkans församling som hade lämnat jordelivet den här veckan. När Mormors namn lästes upp och de tändes ett ljus för henne kunde jag inte hålla tillbaka en tår. Samtidigt kändes det som ett konstaterande när någon okänd läste upp hennes namn. Det kändes för första gången inte så overkligt längre och det var första gången jag fick den känslan. Det kändes bra. ♡
Hoppas ni haft en underbar helg!

Kommentarer

  1. Så fint skrivet<3
    Hoppas Du haft en fin helg!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vad fint att ni besökte kyrkan och kunde få ett avslut. <3

    (Sent) Svar: Tack så mycket för din kommentar. Här hemma pågår förberedelserna inför bröllopet för fullt!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Pumpkin