Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Tacksamhet

Tack alla ni som kikat in här och beklagat sorgen. Det var ingen lätt dag igår, just då kändes det som att det var den värsta dagen i mitt liv vilket nog stämmer. Ingen sorg kan mäta sig med den tomhet som Mormor lämnat efter sig, men jag är så tacksam över alla fina människor i min närhet och framförallt att Mormor fick ett bra "slut". Hon fick vara med sin dotter och somnade in lugnt och stilla. Hon hade kämpat så länge med alla smärtor i sin kropp, en ryggoperation som gav henne mer problem efteråt, njursvikt, reumatism och inte minst cancern i lymfkörtlarna. Jag bara tänker denna lilla människa som kämpade så. Vilken tuffing!

Idag har det varit en lugn dag. Mamma och mina syskon kom förbi på fika och det kändes skönt att så öppet prata om döden och hennes begravning. Även om Mormor aldrig pratade öppet om att hon skulle dö så vet jag att hon skulle uppskatta att vi kunde prata om hennes sista vila.
Någonstans så har jag börjat mer och mer att acceptera att hon är borta, det är inte längre en chock som igår. Men det känns fortfarande ofattbart overkligt. Hon var ju precis här och nu...så är hon borta. Var är hon nu liksom? Och kan man fortfarande säga att hon är min Mormor trots att hon inte finns längre? Och fryser hon på bårhuset? Har hon en filt att värma sig med? Var är hennes själ nu? Tusen bisarra frågor gick genom huvudet inatt.

Jonathan fixade en sån fin överraskning till mig igår. Jag hade berättat att vi ofta sov över hos Mormor när vi var barn och då bjöd hon på saft också åt vi kakor, för Mormor älskade kakor. Ofta satt vi och tittade på Allsång på Skansen när det var sommar. Jonathan hade köpt hem kakor och saft också satt vi och skålade för mormor med våra saftglas medan Orup sjöng i bakgrunden i Allsång på Skansen. Det var så känslosamt och fint. Mormor hade nog lett om hon sett det. Jonathan sa att hennes atomer fortfarande finns kvar på jorden trots att hon inte fysiskt lever. Några kanske ligger i en drink på mallorca, andra är kanske på savannen bland lejon. Det är en fin tanke. 🌸



Jonathans familj skickade ett jättefint blombud igår. Så himla fint av dom. ♡ Skrattar dock åt tanken att jag inte kan ha sett klok ut när jag öppnade för mannen med blombudet. Nerfläckad t-shirt, håret på ända och rödgråtet ansikte. Han såg lite frågande ut, haha. 

Kommentarer

  1. Hoppas du har en ok/bra torsdag ändå<3

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Det är aldrig lätt att förlora någon man älskar. Jag kommer ihåg när jag förlorade min älskade mormor. Vilken förlamande sorg. Jag kan gråta fortfarande trots att det snart är 2 år sen hon gick bort. Ta hand om dig och låt sorgen få ta den tid den behöver. <3 kramar

    SvaraRadera
  3. Så fin överraskning <3 Kram

    SvaraRadera
  4. Så fin gest av Jonathan! Och av hans familj. Fint att du har dem omkring dig. <3

    Svar: Tack snälla för de fina orden! <3 Jag är så glad och tacksam för att tjejerna ordnade en möhippa för mig. Mer från möhippan kommer att publiceras i ett inlägg inom kort.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Pumpkin