Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Bör man vara orolig?


Det ar varit lite paus här på bloggen några dagar, anledningen till detta är att jag helt enkelt inte har orkat alls med att ta upp datorn och skriva. Jag sover som jag kanske nämnt tidigare inte alls bra och förra veckan var katastrofal. Jag fick två helt okej nätter av sju. Det kan knäcka den bästa. Dock hade jag bara en dag med smärta i benen, vilket var helt magiskt.
Apropå min smärthistorik så fick jag hem detta brev idag. Ena sidan av mig är otroligt rädd och den andra kokar av ilska. Anledning till det sistnämnda är för att jag bytte vårdcentral nyligen eftersom jag kände att jag inte blev tagen på allvar. De hade tagit tester för reumatologiska sjukdomar eftersom jag har dessa i släkten och meddelade att det inte fanns någonting som indikerade på att jag skulle ha en sådan. När jag sedan kom till den nya vårdcentralen så visar sig det att de aldrig har tagit tester för reumatiska sjukdomar. Nu visar det sig att det finns en misstanke och jag kommer bli remitterad till reumatologen. Alltså...
Det är trots allt positivt att de kanske är åkomman på spåren, jag får tänka så. På onsdag har jag en tid hos sjukgymnast och nästa vecka en läkartid med läkaren som remitterar mig. Så får vi se vad dom säger. Måtte jag få svar snart. ✨
Hoppas allt är bra med er!

Kommentarer

  1. Hoppas att du får tydliga svar och därefter kan få den hjälpen du behöver. <3

    (Sent) Svar: Tack för din kommentar - uppskattas.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Självklart är det bäst om du har något som går att upptäcka och åtgärda som är "mindre" än reumatisk sjukdom, men fortfarande: all kartläggning som leder till att du får svar och behandling är ju toppen. Vilken skitcentral du var på förr, så himla grisigt att inte ta proverna och ändå påstå att allt är frid och fröjd.

    SvaraRadera
  3. Men fyy vad dååligt av din tidigare vc. Men Bra att du nu får hjälp iaf!
    Även om det skulle vara nåt reumatiskt, så är det nog skönt att få svar på vad det är, hoppas det inte är nåt allvarligare<3

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kan förstå dina känslor. Måste kännas både skönt och oroligt. Är ju alltid skönast att veta vad som orsakar smärtan medan det såklart aldrig är roligt att få en sjukdom. kramar <3

    SvaraRadera
  5. Alltså suck för vårdcentraler som inte tar sina patienter på allvar...! Hoppas det går bättre nu framöver! Kram

    SvaraRadera
  6. Skickar styrkekramar och hoppas att det blir bra vad som än sker. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Pumpkin