Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Lilla listan: Mina kvällsrutiner i sängen

Det finns tre saker som innefattar en perfekt kväll innan läggdags. 

 1. Spikmattan
Det första som jag plockar fram när jag ska lägga mig är min Yantra-mat. Just denna är min andra matta, den andra använde jag så flitigt att taggarna till slut inte kändes och spetsarna blev trubbiga. Den här mattan är vass så man får akta så man inte river upp armbågarna när man lägger sig i en skön position. Jag bruka köra rygg och rumpa men det händer att jag har den ibland enbart på rygg/nacke eller lägger mina trötta ben på den. Jag älskar spikmattan för den får mig att koppla av och gör mig ibland väldigt sömnig. 


2. Läsa en bra bok
Jag brukar läsa innan jag somnar, mest för att om jag tittar på en teveserie så brukar jag få svårt att somna eller så drömmer jag fragment ur serien. Med böcker är det betydligt mer avkopplande. 


3. Sammanfatta dagen
Det sista jag gör innan jag somnar är att gå in i min Daylio-app där jag klickar i vad jag gjort och hur jag mått. Sen avslutar jag alltid med att göra en anteckning över något som jag är tacksam över. 

Kommentarer

  1. Jag brukar dricka kamomillte, borsta tänderna och lägga mig på spikmatta i 8 minuter, sätta igång mumintrollet på sovrumsTV:n och somna till den.

    SvaraRadera
  2. Så kul att läsa! :) Jag tränar /tar prommis, eller skapar på kvällen ;)
    Faktiskt aldrig provat spikmatta.

    Ha en fin torsdag!<3

    SvaraRadera
  3. Vilken bra kvällsrutin du verkar ha! :) kram

    SvaraRadera
  4. Det låter som en mysig kvällsrutin. Jag är dock inget större fan av spikmattan, tycker snarare att det gör ont än får mig att koppla av. Böcker däremot kan jag hålla med om. Virka och sticka är också något jag gärna gör på kvällen. Gärna tillsammans med en kopp varmt te. =) Önskar dig en trevlig helg! Kram Emma

    SvaraRadera
  5. Vilka bra stunder att ge sig själv tid för. Jag kan tänka mig att det ger goda resultat och får dig att må bättre. Jag eftersträvar liknande delar för att på ett bra sätt avsluta dagen och kvällen. Tack för inspiration!

    Svar: Tack för att du tror på mig och R och vår förmåga att genomföra drömresan. Vi är mycket förväntansfulla!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Pumpkin