Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

När sju dagar blev fyra månader

I veckan visste besvikelsen inga gränser. Fy alltså. I tisdags hade jag fått ett tjockt brev från reumatologen med blodprovsremisser, frågeformulär och information. Det stod mycket tydligt att blodprovsremisserna skickas ut sju dagar innan besöket till reumatolog och att kallelsen med tid skulle komma i ett annat brev. Så döm av min förvåning när jag dagen efter får en kallelse...nej ett brev som förklarar att jag är på en väntelista till reumatolog och att den är på fyra månader. Åhh så arg jag var. Tidigare den dagen var jag en sväng hos vc och lämnade blod för det stod att man skulle göra det innan besöket. Var är bårdgsrantin i detta?

Nu i efterhand har jag förstått att jag måste börja jobba med mig själv. Jag kan inte låta världen falla sönder och samman så fort jag får en motgång. Dagen efter tog jag tag i en KBT-studio och jag hoppas hon ringer upp.
Nu ska jag göra det bästa av det jag har. ☀️

Kommentarer

Populära inlägg

Pumpkin