Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Pest eller kolera?

Skönt med tisdagar! Jag öppnade vid sju och kunde lämna jobb halv två. Att ha en tidig dag är suveränt för då kan man ordna allt viktigt som ska göras, såsom springa ärenden på stan eller boka in tandläkare och läkarbesök. 
Idag var det dags för återbesök och jag kan väl säga att jag fått lite mer svar på frågorna kring provsvaren. Utöver en misstänkt reumatoid så kan de inte hitta något fel. Alla värden ser jättebra ut. Min läkare hade dock pratat med min sjukgymnast och han hade tyckt det var lite oroande med känslobortfall och att mina reflexer stegrade när han slog mot knäskålarna. Så nu....kommer jag även få en remiss till neurologen. Läkaren sa att de vill utesluta multipel skleros. Visst, tanken har slagit mig några gånger att det finns även MS men jag hoppades innerst inne att inte läkarna skulle dra den kopplingen, för det är inget man vill ha. Samtidigt är jag glad att de gör så mycket de kan. Jag kommer att göra en magnetröntgen och om den inte visar på något negativt så kommer jag vara otroligt tacksam. Hon sa samtidigt att jag har blivit kallad till reumatolog av en anledning, för de misstänker något och tydligen tar de inte emot vem som helst utan de måste ha ett skäl till att undersöka vidare. Jag tycker bara allt låter så läskigt, men jag vill också ha svar på vad det kan vara. 
Igår kväll kände jag en smärta som jag inte upplevt så starkt innan. Jag har under hela tiden med de här smärtorna känt att jag blivit svagare i händerna. Jag som aldrig hade problem med att öppna burkar fick plötsligt svårt för det. Men igår så hade jag sån smärta i mina händer. Jag satt i soffan och spelade på Switchen och fick så ont. Det slutade inte heller när jag la en kudde som stöd till att hålla upp Switchen och till slut gav jag upp och bestämde mig för att läsa. Fick ganska snabbt ge upp det projektet med eftersom det fortfarande ömmade så i händerna. Otäckt! 
Ikväll är bloggen på schemat, sen lite övningar för att stretcha benmusklerna och lite Skyrim. 
Sitter just nu och avnjuter lite koffeinfritt kaffe framför datorskärmen. Det är lite konstigt att dricka kaffe som man inte blir pigg av. Min mage däremot morrar av missnöje. 



Vill passa på att tacka er allihopa för ert fina stöd här ♡ Ni anar inte hur viktiga ni är. Tack tack! 

Kommentarer

  1. Skönt att de tar det på allvar och undersöker vidare! Kram <3

    SvaraRadera
  2. Jag tänker, bra ändå att dem tar det på allvar & verkligen kollar upp<3 Tror också det är rätt svårt att få komma till reumatolog och liknande.
    Har själv skickat egenremiss tidigare men fick ej komma dit. Hoppas verkligen det inte är Ms, men bra de kollar ändå! Om inte annat för att kunna utesluta. Har också blivit kollad för det och fick göra magnetröntgen på huvudet.

    Var rädd om Dig<3

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Förstår att känslorna måste vara delade. En vill såklart inte att det ska vara ngt allvarligt samtidigt som en vill veta vad det är och då hellre en sjukdom än inte veta alls! Vad skönt att de ändå har börjat ta din smärta på allvar! själv ska jag träffa sjukgymnasten för första gången i morgon, får se hur det går. Hade sjukt ont i benen igår kväll... men kom på att jag slarvat med medicinen. kramar <3

    SvaraRadera
  4. Önskar dig varmaste lycka till med förhoppning om att du inte mår ännu sämre och att du inom kort får svar från vården. Heja dig, du är en kämpe. <3

    Fint att få se bild på dig. :)

    Svar: Tack för orden, din fina kommentar till inlägget om att vi har varit gifta i en månad gjorde mig glad.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Pumpkin