Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Uppladdning vecka 46 / 2019


Har en riktigt härlig vecka att se fram emot. Imorgon är det redan onsdag och jag vet inte var den här veckan tog vägen. 

På torsdag är det dags för yinyoga. Jag är dock osäker om det är rätt form av yoga för mig. Även om det är väldigt skönt och jag älskar yoga på alla sätt och vis så kommer jag inte ifrån tanken hur svår och smärtsam yinyogan kan vara. För mig med smärtproblematik är det direkt tortyr att sitta kvar i duvans position i flera minuter för att sedan grimaserande ta mig ur. Jag ska nog satsa på en annan form av yoga nästa år. 

På fredag är vi hembjudna till J:s familj. De ska bjuda på mat och frågade för att de ska laga medelhavsbiffar vilket vi båda ÄLSKAR! Fredag är också dagen då Pokemon Sword & Shield kommer ut. Jag har aldrig sett så mycket marknadsföring i stan för något annat spel. Hypen är enorm och jag hoppas givetvis kunna spela det tillsammans med min sambo när det släpps. Jag hade förhandsbokat spelen men fick ett mejl om att de hade tyvärr tagit in för få spel. Hävdar fortfarande att de ska ha koll på sådant så jag bad att få pengarna tillbaka också ska J försöka få tag i spelen i stan på fredag. Håller tummarna! 

I helgen blir det brädspel i en stuga med två andra par. Har längtat och hoppas att jag inte blir sjuk. Just nu hostar större delen av jobb och min närmsta kollega har feber. 

Jobb denna vecka är fullspäckat, måste skriva utvecklingssamtal och göra trivsel-intervjuer med barnen. Ska även hålla ett nytt yogapass med barnen på fredag och jag funderar på att göra en fortsättning på den föregående sagan som jag och J skrev tillsammans, en saga med en skurk som heter Kapten Snäckskräck. en figur som blev omåttligt poppis och som barnen fortfarande pratar om. Hmmm, får skriva lite på tåget idag känner jag. 
Hoppas ni får en fortsatt fin vecka! 

Kommentarer

  1. Vad härligt att höra ifrån dig igen! Var lite uppmärksam när du har yoga med barnen på ditt arbete. Vi hade det på den skola jag arbetar på och fick lite kritik från en del föräldrar som menade att det inte var helt okej gentemot vår kristna tro. Vi försökte förklara att vi gjorde yoga under hälsoveckan som ett sätt för kroppen att stretcha och må väl, ett yogapass utan några som helst "andliga" inslag. Kul att skriva saga. Jag föredrar att läsa redan färdigskrivna böcker. =) Ha det så bra! Kram från Emma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Pumpkin